«

»

Matchwinner – Dé voetbalquiz van Nederland

Matchwinner boekIn het populaire voetbalprogramma Matchwinner testen wekelijks échte liefhebbers hun kennis over voetbal. In navolging van een app is er nu ook een bijbehorend boek, samengesteld door Hans-Jörgen Nicolaï. In het boek Matchwinner staan de duizend beste vragen uit de quiz, variërend van makkelijk tot moeilijk. De vragen gaan over wedstrijden en spelers uit binnen- en buitenland, over scheidsrechters, stadions en opmerkelijke gebeurtenissen.

Voorwoord door Michel van Egmond

Successchrijver Michel van Egmond beschrijft in het voorwoord van Matchwinner zijn ervaring met het Nederlands kampioenschap voetbalquiz, gepresenteerd door Hans-Jörgen Nicolaï. ‘Ik was beland in de subcultuur van de feitenfetisjisten, de mierenneukers onder de voetballiefhebbers, het exclusieve domein van jongens en mannen die hele jaargen van Voetbal International uit hun hoofd kennen.’ Een quiz met moeilijke vragen die nauwelijks te beantwoorden zijn. Het boek Matchwinner kan hier verandering in brengen.

Voor de échte voetbalkenner

Het boek bestaat uit duizend opeenvolgende vragen, waarbij de antwoorden achterin het boek opgezocht kunnen worden. Wie het antwoord weet op veel van de gestelde vragen is een échte voetbalkenner met een goed geheugen. Weet jij nog welke Spanjaard het slachtoffer was van de harde overtreding van Nigel de Jong in de WK-finale van 2010? Wie de aanvoerder was van AZ bij het landskampioenschap in 2009? Of welke drie spelers met de voornaam John meer dan 100 eredivisiedoelpunten maakten?

Vragen over landen die wél deelnemen aan het EK 2016

Naast de 1000 quizvragen zijn in Matchwinner extra vragen opgenomen over de landen die in tegenstelling tot het Nederlands elftal wél deelnemen aan het EK 2016. Over elk land stelt Nicolaï vijf vragen, zodat je ook meer komt te weten over de deelnemende landen tijdens een oranjeloos EK.

Bestel Matchwinner bij Bruna Matchwinner € 15,00 Bestel direct!
Bestel Eindspel bij Bol.com Matchwinner € 15,00 Bestel direct!
Rating: 8.0/10 (3 votes cast)