«

»

Kort erop – Door Nico Dijkshoorn

Kort erop - Nico Dijkshoorn

In een vervolg op zijn boek Appelleren uit 2012 zijn in Kort erop de beste VI-columns van Nico Dijkshoorn gebundeld. Met zijn kenmerkende ironische schrijfstijl laat Nico Dijkshoorn in Kort erop de lezer veelvuldig lachen om zijn columns over veelbesproken voetballers, coaches en actuele gebeurtenissen in de voetbalwereld. Daarmee is het boek een must read voor liefhebbers van de schrijfstijl van Dijkshoorn.

Bundeling van columns

Wat eigenlijk meteen opvalt aan Kort erop: geen voorwoord, geen inleiding en geen beschrijving van de inhoud van het boek op de achterkant. Daarmee is het in eerste instantie gissen naar de inhoud wanneer je het boek voor het eerst in handen hebt. Een eerste blik op de inhoudsopgave leert je dat het boek een verzameling is van de veel gelezen columns van Nico Dijkshoorn uit het tijdschrift Voetbal International. In het boek zijn in chronologische volgorde de beste columns afgedrukt in de periode van januari 2012 t/m mei 2013.

Ironische stijl

Op geheel eigen wijze, creatief, ironisch, overdrijvend en humoristisch, schrijft Nico Dijkshoorn over markante personen en opvallende gebeurtenissen in de voetbalwereld. Uiteraard komen Gertjan Verbeek en ‘vreselijk mens’ Louis van Gaal veelvuldig voorbij, alsook het ‘plan B van Feyenoord’, ‘het plannetje van Bony en vele andere vermakelijke columns. Kort erop leest in één adem weg en is vermakelijke kost voor de goedlachse voetballiefhebber, niet meer en niet minder.

Over de auteur van kort erop

Nico Dijkshoorn (1960) is een columnist, schrijver, dichter en muzikant. Nadat hij voor diverse bekende weblogs als Geenstijl naam maakte brak hij definitief door met zijn sportcolumns in de Volkskrant. In 2009 wist Johan Derksen hem te strikken voor Voetbal International, waar hij uitgroeide tot een creatief fenomeen en veelgevraagd schrijver en dichter bij diverse bladen en tv-programma’s als De Wereld Draait Door. In een vervolg op Appelleren bundelt hij in Kort erop zijn beste columns uit Voetbal International.

Bestel Kort erop van Nico Dijkshoorn bij Bruna Kort erop van Nico Dijkshoorn € 9,99 Bestel direct!
Bestel Kort erop bij Bol.com Kort erop van Nico Dijkshoorn € 9,99 Bestel direct!
Rating: 8.5/10 (21 votes cast)