«

»

De voetbalmakelaar – Door Anoniem

Boek De voetbalmakelaarDe voetbalmakelaar
is het waargebeurde verhaal van een anonieme invloedrijke Engelse voetbalmakelaar. In het boek vertelt de auteur over zijn opkomst en ondergang als succesvolle makelaar. Het is een opzienbarend kijkje in het leven van een voetbalmakelaar, waarin macht, ambitie en hebzucht de boventoon voeren. De anonieme voetbalmakelaar vertelt openhartig over de smerige trucs buiten het voetbalveld, de regels waar de voetbalmakelaar mee te maken krijgt, en hoe deze zelfde regels in de praktijk volkomen worden genegeerd.

Heel veel geld verdienen

‘Ik heb altijd geweten dat ik iets met voetbal wilde doen, net zoals ik altijd heb geweten dat ik rijk wilde worden’. Zo begint de Engelse voetbalmakelaar zijn relaas. Na tevergeefs brieven te hebben geschreven naar alle grote kantoren kwam de doorbraak toen de auteur ‘R’ ontmoette (alle namen in het boek zijn gefingeerd), een gevestigde voetbalmakelaar die hem onder zijn hoede neemt. Onder ‘R’ leert hij het vak van voetbalmakelaar. Na 2 jaar vond hij het tijd om op eigen benen te staan en achter de rug om van ‘R’ neemt hij een deel van zijn spelers mee.

List en bedrog

List en bedrog zijn aan de orde van de dag in de wereld van de voetbalmakelaars. De voetbalmakelaar vertelt over hoe er geld witgewassen wordt, drugs en vrouwen worden geregeld voor spelers, gesjoemeld wordt met contracten en op alle mogelijkheden de regels van de FA worden ontdoken. De auteur gaat daar volop in mee: ‘Maakte het iets uit dat ik over alle spelregels heen denderde en waarschijnlijk ook de wet overtrad? Niet echt, besloot ik, en dat zou een beslissing blijken die mijn leven voor altijd veranderde’.

De ondergang

Vele jaren is de auteur succesvol als voetbalmakelaar in de hoogste regionen van het Engelse voetbal. In de voetbalmakelaar vertelt hij naast de vele trucjes waarmee hij de regels overtrad én veel geld verdiende, over de omgangsvormen met de media, clubs, voorzitters en spelers. Het geeft een boeiend beeld van de wereld van de transfers en de voortdurende strijd tegen de regels van de FA. Een strijd die de voetbalmakelaar uiteindelijk verloor: enorme boetes en vijf jaar geen enkele bemoeienis met voetbal. Het gaf de auteur de tijd een boekje open te doen over het bizarre leven van een voetbalmakelaar.

Bestel De voetbalmakelaar bij Bruna De voetbalmakelaar € 19,99 Bestel direct!
Bestel De voetbalmakelaar bij Bol.com De voetbalmakelaar € 19,99 Bestel direct!
Rating: 6.8/10 (4 votes cast)